Puzzle‘ın Problem Çözme Becerilerini Geliştirme ve Matematik Öğrenimindeki Önemi
Puzzle‘ın Problem Çözme Becerilerini Geliştirme ve Matematik Öğrenimindeki Önemi
- Kategori: Yapboz (Puzzle)
- Gülderen Çelikkol tarafından yazıldı
- .
Puzzle‘ın Problem Çözme Becerilerini Geliştirme ve Matematik Öğrenimindeki Önemi
Puzzle bir öğrenme ve öğretme yöntemidir. Problem çözme yöntemlerinin geliştirilmesi üzerine odaklanmıştır. Kısaca puzzle problem çözme becerisini güçlendiren bir yöntem olarak tanımlanabilir.
Problemlerin nasıl çözüleceği üzerine düşünmeleri öğretilmeyen öğrenciler hatalı yönlendirilmiş olurlar...
Problemlerin nasıl çözüleceği üzerine düşünmeleri öğretilmeyen öğrenciler hatalı yönlendirilmiş olurlar...
Dersler ve ders kitaplaryla gerçek yaşamı anlamada başarılı olamazlar.
İlk matematiksel puzzle Sümer yazıtlarında M.Ö. 2500 tarihinde kullanılmıştır.
Pek çok öğrenci soruları çözmede düşünme becerilerini kullanmazlar. Bu yaklaşım öğrenim ortamının tümünde kendini göstermekle birlikte etkisinin en fazla görüldüğü dal matematiktir. Çoğu zaman öğretim programları da problem çözümlerinin geliştirilmesine uygun hazırlanmamıştır.
Bazı düşünürler genel öğrenim yöntemlerinin dışına çıkarak bağımsız düşünce – problem çözme becerileri üzerine kitaplar yazdılar. Bunlardan biri Alex Fisher’in “Kritik Düşünce” adlı kitabıdır.
İngiliz bilim insanı Alcin 732 yılında gençlerin problm çözümünde bilmeleri gerekenlerle ilgili 50 puzzle içeren bir eser yazdı.
Peter Winkler “Matematik Puzzle” adlı eserini yazdı. Daha pek çok matematikçi eserlerinde matematik öğrenimi ve problem çözme becerilerini geliştirmek için puzzle’ı kullanmayı önerdiler.
İlk matematiksel puzzle Sümer yazıtlarında M.Ö. 2500 tarihinde kullanılmıştır.
Pek çok öğrenci soruları çözmede düşünme becerilerini kullanmazlar. Bu yaklaşım öğrenim ortamının tümünde kendini göstermekle birlikte etkisinin en fazla görüldüğü dal matematiktir. Çoğu zaman öğretim programları da problem çözümlerinin geliştirilmesine uygun hazırlanmamıştır.
Bazı düşünürler genel öğrenim yöntemlerinin dışına çıkarak bağımsız düşünce – problem çözme becerileri üzerine kitaplar yazdılar. Bunlardan biri Alex Fisher’in “Kritik Düşünce” adlı kitabıdır.
İngiliz bilim insanı Alcin 732 yılında gençlerin problm çözümünde bilmeleri gerekenlerle ilgili 50 puzzle içeren bir eser yazdı.
Peter Winkler “Matematik Puzzle” adlı eserini yazdı. Daha pek çok matematikçi eserlerinde matematik öğrenimi ve problem çözme becerilerini geliştirmek için puzzle’ı kullanmayı önerdiler.
Puzzle’ın YararlarıTek cümle ile ifade edecek olursak gerçek yaşamı anlamaktır.
Ezbercilikten kurtulma, doğruyu düşünme ve görebilme, dikkati artırarak çoktan seçebilme, doğru karar verme, gruplama yetisini artırma gibi kazanımlarının yanı sıra; beyin fonksiyonlarını geliştirerek yaşam başarısını artırma, erken bunama ve unutkanlık sorunlarını azaltmakta etkilidir.Ayrıca hoşça vakit geçirmeyi sağlar. Başarma ve öz güven duygusunu artırmaya yardımcı olur.
Özellikle çocukluk yaşlarından başlayarak yapılan bu yararlı uğraşın yaşamı daha kaliteli hale getireceği açıktır.
Kaynak Alıntıdır: http://www.kesiflerdunyasi.com/puzzle/218-puzzleyapbozmatematik
0 yorum:
ÜYE OLMADAN YORUM YAPABİLİRSİNİZ.
Yazınız denetlendikden sonra yayınlanacakdır.
yazınıza verilen cevapdan haberdar olmak isterseniz, aşağıdaki ( E-posta yoluyla abone ol ) tıklayıp @posta adresinizi yazın onaylayın, yazınıza verilen cevap yorum size @posta olarak bildirilecekdir.